Film

Min dag:
Åker in till Västerås med mamma, vi blir hungriga så vi tar en donken. Vi åker till min farfar och sitter där och pratar och fikar. Sen åker vi iväg efter några timmar, och vi passar på att åka och handla, och när vi var på media market passade jag på att köpa filmer, köpte tre stycken.




*En box med The Grudge 1 & 2 49kr
*Nosferatu 99kr
*Moulin Rouge 79kr

Handling:

*The Grudge :
- En japansk skräckfilm som handlar om ett förbannat hus där det inte går att bo, och som man helst inte ska gå in i eftersom spökerna efter en familj som bott där en gång i tiden och som blev brutalt mördade nu ger igen på alla som går in i huset.

*Nosferatu:
- Den första vampyrfilm som gjorts. Den ansågs så skrämmande att den var banlyst i Sverige i 50 år, inte fören 1972 fbörjade de visa filmen här.

*Moulin Rouge:
-En passionerad poet flyttar till Paris och när han besöker Moulin Rouge blir han förälskad i en förtrollande vacker kurtisan. En vacker, exotisk kärleksmusikal.



När vi åkte från Västerås ringde vi lillebror och bad honom möta oss vid släggan, så vi kunde käka. Sen åkte vi hem och nu sitter jag här.
Har inget mer att skriva just nu.
Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0